شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

معرفی بهترین کابل آلومینیوم

۴ بازديد
کابل آلومینیومی قلب هر پروژه الکتریکی است. خواه این یک برنامه داخلی باشد، یک پروژه در فضای باز، یا برای نصب زیرزمینی، زمینی یا انتقال برق سربار - کابل هایی را خواهید یافت که برای موفقیت مهم هستند. اما چالش این است: کدام کابل را انتخاب می کنید؟ آیا مس بهتر از کابل سیم آلومینیومی است؟ 
در این پست، ما جنبه‌های مختلف این سوالات را بررسی می‌کنیم و سعی می‌کنیم توضیح دهیم که چرا یک نوع کابل (یعنی کابل آلومینیومی) ممکن است نسبت به سایر گزینه‌ها (مانند کابل مسی) برای انتقال نیرو مناسب‌تر باشد؟ یا این سوال مطرح شود که بهتریم کابل آلومینیوم کدام است؟

1. چرا از آلومینیوم برای ساخت کابل های برق سربار استفاده می شود؟
سازندگان کابل های برق سربار اغلب از مس برای تولید کابل های خود استفاده می کنند. آنها این کار را به دلیل ویژگی‌های استثنایی مس در شکل‌پذیری و رسانایی انجام می‌دهند. کابل هادی آلومینیومیماده بسیار سبک تری برای کار با آن است. به عنوان مثال، یک کابل آلومینیومی 16 میلی متری وزن کمتری نسبت به همتای مسی خود با طول مساوی دارد. و به همین دلیل است که بسیاری از پروژه های کابل کشی سقفی اکنون به استفاده از آلومینیوم به عنوان کابل انتخاب می کنند. این یکی از تفاوت های کابل آلومینیومی با کابل مسی است.
یکی از ویژگی های اصلی هر برنامه برق سربار این است که کابل های استفاده شده در آنها معمولاً از سطح زمین اجرا می شوند. به عنوان مثال، سیم برق ممکن است از طریق مجرای متصل به سقف ها و سقف های گچبری عبور کند. یک کابل مسی معادل اندازه و ابعاد کابل آلومینیومی بسیار سنگین تر است. وزن مجرا (به عنوان مثال لوله های سربی یا کانال قلع)، همراه با وزن خود کابل، ممکن است بار غیرقابل تحملی را به ساختار سقف اضافه کند. از آنجایی که آلومینیوم فلز سبک تری است، در کابل برق آلومینیومی استفاده می شود و برای چنین کاربردهای کابل برق در فضای باز مناسب است.



2. چرا مس و آلومینیوم در کابل ها استفاده می شود؟
دو مورد از بهترین نامزدها برای نقش رسانای برق عبارتند از مس و آلومینیوم، و به همین دلیل است که مهندسان و طراحان پروژه های برق از کابل آلومینیومی یا مسی استفاده می کنند. وظیفه اصلی هر هادی هدایت جریان الکترون ها از یک نقطه به نقطه دیگر است. در مورد برق، هادی های مورد استفاده در کابل ها و سیم ها جریان الکتریکی را هدایت می کنند. در حالت ایده آل، به دلیل ویژگی های مورد نیاز یک هادی موفق، فلزات غیر مغناطیسی بهترین انتخاب هستند. هم آلومینیوم و هم مس این ویژگی های ایده آل را ارائه می دهند.
انتخاب چرایی و زمان استفاده از یکی یا دیگری بستگی به خواص هر نوع کابل از جمله قرار گرفتن در معرض محیطی، استحکام کششی، رسانایی و وزن دارد. مس برای مدت طولانی استاندارد کابل های برق بوده است. با این حال، کابل برق آلومینیومی به سرعت جایگزین آن به عنوان هادی انتخابی می شود.

3. چرا از آلومینیوم در کابل های برق استفاده می شود؟

استفاده از آلومینیوم به عنوان رسانای انتخابی در کابل های برق یک موضوع کاربردی و کاربردی است. درست است که سیم معمولی آلی استحکام کششی یا رسانایی کابل‌های مسی را ندارد. اما سازندگان این کمبود را با تقویت کابل در طول فرآیندهای تولید برطرف می کنند. استفاده از تقویت کننده های فولادی هادی آلومینیومی برای کابل های برق، موضوع مقاومت کششی پایین را برطرف می کند.


برای خرید انواع سیم و کابل برق می توانید به وب سایت کابل لاله زار مراجعه کنید.

https://www.ghatar.com/201198/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.